dijous, 6 de març del 2014

Entrevista a Marta Manresa:"la meva funció és fer acompanyament, guiar i orientar els joves"

Hem decidit fer-li una entrevista a la Marta Manresa que és la professora que ens dóna educació emocional, perquè no sabíem quin era el seu treball principal a l'Institut Marina.





1Quina és la teva feina i quina relació tens amb l’institut?
Doncs bàsicament la meva funció és realitzar funcions d'acompanyament, de guiar i d'orientació pels joves del muncipi entre els 13 i els 17 anys, i això ho faig amb diferents tasques, diferents serveis que s'ofereixen des de l'ajuntament.

2.Quin treball fas a l’institut i quantes classes fas?
Doncs amb l'institut... vinc aquí dos cops per setmana, el que comentava abans, que faig diferents tasques,   una és el punt d'informació que es fa cada dimecres a l'hora del pati a l'Àgora,  llavors la meva funció és informar tots els nois i noies que s'apropen de tots el temes que puguin ser del seu interès ja sigui de temes acadèmics, per exemple què puc fer després de l'ESO, sigui temes relacionats amb la salut o temes relacionats amb oci, o què puc fer després d'esports al municipi,... és a dir, qualsevol tipus de dubte que pugui tenir la persona, i després el divendres faig educació emocional amb dos grups, concretament 3r C i 3r D d'ESO.

3Per què vas escollir fer aquesta feina a l’institut?
La feina que realitzo... jo sóc psicopedagoga i  vaig escollir aquesta feina i aquesta formació perquè és una cosa que m'apassiona, m'encanta, que disfruto i que m'agrada molt poder ajudar als altres i veure  sobretot que aquell noi o noia que tu estàs ajudant d'alguna manera progressa, és una satisfacció enorme.

4Quan véns els divendres al Punt d’Informació, quines preguntes et fan els alumnes?
 Doncs em pregunten una miqueta de tot, però sí que és veritat que hi han dos temes estrelles: el primer tema acadèmic, el que és l'educació acadèmica, com el que comentava abans, doncs per exemple quins cicles formatius hi han o quins tipus de batxillerat o inclús alguns em vénen allà i em pregunten doncs quines sortides universitàries por tenir, etc. Un altre tema és en relació amb la salut, més concretament amb dubtes, o de sexualitat... Un altre tema que potser  no demanen  és el tema de participació, què és el  que es fa en el municipi, activitats per joves ...  

5A part de treballar a l’institut, fas una altra activitat?
 Sí, el que he dit abans que faig dintre, i fora una tarda a la setmana orientació acadèmica i després  a més a més faig suport educatiu amb 4 grups i un grup que és 1r i 2n d'ESO, un altre grup que és 3r i 4t d'ESO del Marina, després faig un grup de 6è de primària als tres centres públics del muncipi i  tinc un altre grup de primària i de 1r d'ESO de l'altre institut, la Balmes, dintre d'aquest suport educatiu  es treballen tècniques d'estudi, també temes emocionals i òbviament de coneixements curriculars, doncs per exemple "no entenc aquest problema" o "no he entès aquesta lliçó de naturals" o el que sigui, i llavors també faig una mica aquesta ajuda.

6Sabem que el Punt de Trobada Jove és al Facebook. La teva feina surt en una altra web o xarxa social?
Aquesta feina que et comento ara no surt a  Facebook... el Facebook seria el punt de trobada jove, on es fa difusió de les activitats de cada mes. En canvi el tema de les orientacions acadèmiques es fa difusió mitjançant el boca-orella  perquè a més a més el professorat també ho sap i et deriva algun nano, o els mateixos nanos entre ells, les famílies també, i la veritat és que funciona, perquè vénen. 
                                                  
7Quina carrera vas estudiar? Et va costar aquesta carrera?
Doncs mira, jo sóc pedagoga, sóc psicopedagoga, i actualment estic estudiant també Educació primària de l'especialitat d'Educació especial. Home clar, no è
és...  (riu) qualsevol  carrera no és que sigui fàcil, vull dir has de treballar, però clar, tu tens l'avantatge d'estar estudiant el que t'agrada, doncs vulguis que no és millor.

8Què fas en el temps lliure?
En el meu temps lliure m'agrada molt anar a la muntanya, m'agrada molt el cinema, m'agrada llegir, escoltar música, passejar, quedar amb els amics .. etc.

Aquesta entrevista ha estat interessant, hi ha moltes coses que no sabíem del seu treball i ella ens ha explicat tot sobre el seu treball, ha valgut la pena fer-li una entrevista, esperem que us hagi agradat.

Miguel i Fatima

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada