divendres, 7 de març del 2014

EL TR D'ANAÏS GARCÍA: WHY IS IT SO DIFFICULT TO LEARN ENGLISH FOR CATALAN STUDENTS?

Li hem demanat a la pròpia Anaïs que ens expliqui com ha estat per a ella l'experiència del Treball de Recerca, i això és el que ens ha explicat

Amb esforç, hi ha recompensa!

                          

Com tots sabem, els alumnes de segon de batxillerat ens hem trobat darrerament en una gran situació d’estrès: hem hagut d’acabar el nostre treball de recerca, el treball que tants maldecaps ens ha donat, el treball que també cal exposar, el treball que ens comptarà un 10% de la nota de batxillerat.

És cert que el treball ha estat costerut, llarg i difícil, però, què podem esperar d’un segon de batxillerat? Quan vam decidir entrar aquí, ja sabíem al que ens exposàvem, així que les excuses no són vàlides en absolut.
Tot i que, com ja he dit, el treball no ha estat gens fàcil, hem de mirar més enllà. Tenim ja una edat en la qual som conscients de les coses, i per tant no ens serà difícil comprendre que aquest treball amb el que tant hem sofert, ha donat uns resultats.
D’entrada, estic contenta perquè el tema que vaig triar, la comparació del nivell d’anglès a diferents països europeus, ha fet que no m’avorrís confeccionant el treball, i que sempre hi estigués interessada.
D’altra banda, penso que el fet d’haver-lo realitzat en anglès, m’ha ajudat a millorar el meu vocabulari i la gramàtica, així com la meva capacitat de traducció.


Al realitzar el treball, m’he adonat que en veritat no anava mal encaminada respecte el que jo pensava: el nivell d’anglès a Espanya és molt baix, i hauríem de prendre mesures.
                    

                

Al meu projecte, mitjançant entrevistes a gent d’altres països com Finlàndia i Suècia i a través d’enquestes a la població de la Llagosta, he confirmat que l’anglès forma part de les nostres vides, i que no podem deixar-lo de banda, ja que amb el domini d’aquest, el món ens obrirà moltíssimes més portes.
Una altra cosa que he comprovat, ha estat el perquè per als estudiants catalans és tan difícil aprendre l’anglès. I això sí que m’ha impressionat. És veritat que els estudiants espanyols tenim més dificultats per aprendre idiomes estrangers degut a les poques vocals que tenim, degut que els mitjans de comunicació estan en espanyol, degut al doblatge... però tan important com això és l’esforç.



                                                                                        
Els espanyols solem mostrar una actitud relaxada i passiva cap a l’aprenentatge d’aquesta llengua, i el que hem de tenir clar és que si nosaltres no fem l’esforç, ningú el farà per nosaltres. Aquest mateix fet, l’he pogut comprovar ràpidament a les enquestes que he dut a terme, on de 16 persones, només dues acceptarien una nova llei que digués que tots els mitjans de comunicació estiguessin en anglès.  Vuit de les catorze persones que no acceptarien aquesta llei, estarien inclús disposades a marxar del país si s’arribés a imposar.
                                                                               

Com a conclusió, penso que totes les hores que he dedicat al projecte han valgut la pena, i que he après moltíssim, no només sobre el tema sinó també sobre l’idioma.

Caldria remarcar la importància que té l’anglès a les nostres vides actuals, que no pensava que era tanta, i l’esforç que hem de fer envers l’aprenentatge d’una llengua, ja que com he comprovat, és bàsic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada