Hem volgut saber més sobre aquest projecte, i per això hem decidit entrevistar un dels professors, l'Agustí Ortiz..
1-Què és l'UMA?
Bueno UMA és un projecte que es fa amb els alumnes de 4t on el alumnes tenen l'oportunitat de treure's l'ESO d'una manera diferent, dividint el currículum en dues parts, una la fan a l'institut i una altra la fan fent pràctiques a una entitat o en una empresa del municipi. Tot això condueix doncs a obtenir el graduat, ja que està dirigit alumnes que, per la raó que sigui, no poden seguir un ritme massa teòric estant moltes hores a l'escola, i li donen una oportunitat per desenvolupar algunes competències i així anirà molt bé a l'hora d'incorporar-se al món laboral o, encara, fer un cicle formatiu més endavant.
2-Què signifiquen les lletres UMA?
L'UMA significa... és una acrònim que es diu, i té dos significats, un és el d'Unitat de Massa Atòmica, vol dir que és una força d'atracció que tenen els electrons, jo parlo per mi eh, que no entenc massa de Física, els components atòmics que els atrau cap a dintre i això, eh... un altre és l'aigua, vol dir aigua en llengua Aimara* i es diu aigua perquè si us fixeu a l'institut hi ha tres torres, una és la del Foc, una altra la de l'Aire i l'altra la de Terra, i faltava la de l'Aigua, aleshores aquest nom una mica simbolitza aquella cosa que falta a alguns alumnes perquè acabin d'agafar-se al projecte del nostre centre.
*la llengua aimara és una llengua parlada a Sud-Amèrica, als Andes centrals.
3-Quina finalitat o avantatges té?
La finalitat que té és que els alumnes s'acabin traient l'ESO, tot i així no tothom aconsegueix tenir la graduació i la idea que tenim és que ells segueixin fent formació del tipus que sigui i que la història de petits fracassos o dificultats que han tingut durant tota l'estància al centre doncs... fer un curs i enganxar-se al sistema educatiu, que no surtin amb mal regust de l'escola, no com un fracàs sinó com una experiència d'èxit, i que entenguin que els instituts i els centres són llocs on pots trobar oportunitats per sortir endavant.
4-Quin és l'horari?
A veure, nosaltres l'horari que tenim a l'UMA és igual que qualsevol altre, tenen 30 hores de classe, però hi ha una part que es fa fora de el centre fan 20 hores al centre i 10 hores de pràctica fora.
5-Els alumnes van escollir formar part de l'UMA o van ser escollits?
A veure hi ha .... Quan vam escriure el projecte, doncs vam dissenyar un protocol o sigui una lògica, perquè l'alumne pugui entrar, aleshores hi ha diferents camins per arribar, un és que el propi alumne i la seva família faci una demanda, que accepti la família és imprescindible perquè hi ha una modificació de currículum i hem de estar d'acord, i un altre és que via tutor es faci una demanda al departament d'orientació o be al coordinador, que sóc jo.
I aquesta es l'opinió d'uns alumnes de l'UMA, Dani Tápanes i Alison Ávila:
1.Per què estàs a l'UMA? Ho has escollit tu o t'ho van proposar?
Dani Tápanes: A mí me lo han propuesto.
Alison Ávila: Porque lo quise yo.
2.Què és el millor i el pitjor de l'UMA?
Dani Tápanes: ¿Lo mejor de l'UMA? Es el huerto, yo creo que es lo mejor y lo peor las clases de Mates, es que tenemos muchas clases de Mates, tenemos demasiadas clases de Mates y creo que las Mates son un aburrimiento.
Alison Ávila: lo mejor es que hacemos menos clases y hacemos prácticas fuera del instituto.
3. És una bona idea?
Dani Tápanes: Sí, sí que es una buena idea.
Alison Ávila: Sí, sí que es una buena idea para los que les cuesta estudiar.
4.Recomanaries que alguns altres alumnes ho fessin?
Dani Tápanes: Eh... Pues claro que sí, a ver está bien el UMA, no está mal, lo que pasa es que hay muchas clases repetidas.
Alison Ávila: Sí claro, es una manera más fácil de sacarse la ESO.
Des del nostre punt de vista, ens sembla un bon projecte, ja que ajuda a treure's l'ESO d'una altra manera.
Edgar Galiano, Dani Escobar i Rolando Ávila
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada