dijous, 12 de març de 2015

Portal, el joc de la prova de peces amb portals


El logo de Portal
Portal és un videojoc de lògica en primera persona per a un sol jugador desenvolupat per Valve Corporation. El joc es va publicar en un paquet anomenat The Orange Box per a Microsoft Windows i Xbox 360 el 9 octubre de 2007, i per PlayStation 3 el 11 de desembre de aquest any.


Despertem en una sala de vidre, aparentment sense sortida, que conté una ràdio, un vàter futurístic, una petita taula i el que sembla ser una càmera d'animació suspesa. Una veu femenina robòtica ens dóna la benvinguda novament al Centre de desenvolupament computat d'Aperture Science. Un portal s'obre i llavors, podem sortir de l'anomenada càmera de relaxació. Després, se'ns aniran plantejant certs desafiaments de lògica. Immediatament vam començar a notar com la nostra benèvola guia robòtica es va tornant cada vegada més sinistra i les proves comencen a posar-se més difícils i nocives. Sòls inundats amb àcid, boles d'energia i torretes assassines amb veus de nens s'interposaran en el nostre camí. Durant el transcurs de les proves, la intel·ligència artificial ens promet un pagament en efectiu i un pastís.

En un moment, el jugador obtindrà una pistola de portals, amb la qual podrà obrir portals a voluntat, en si mateix, la utilitzarem tant per resoldre problemes dels peces, com per evitar torretes o altres trampes,
mentre que avança per les instal·lacions, una veu, anomenada GLaDOS, ens parla, i ens explica diferents coses durant el trajecte, el jugador es veu en problemes quan reglats és a punt de llançar-lo a una incineradora, però, utilitzant el dispositiu de portals, aconseguim sortir d'aqui, i llavors hem d'avançar per les zones abandonades del Centre de desenvolupament, que contrasten amb les immaculades càmeres de prova. Arribem al final, després de recórrer tots els abandonats laboratoris, fins a la sala on es troba el maquinari de GLaDOS, després derrotar-la, el sostre de Aperure Science comença a enfonsar-se  fent que tota la instal·lació sigui destruïda, al final, es pot veure com el jugador arriba a la superfície, mentre és arrossegada per alguna cosa, observa el que queda de GLaDOS.



Chell és la protagonista del videojoc i el personatge que controla el jugador, i un subjecte de proves del Centre de desenvolupament. És una dona adulta d'uns 30 anys. Està vestida amb un uniforme taronja fins als genolls amb el logo d'Aperture Science a l'esquena. Porta unes xanques cangur en comptes de calçat, aquests eviten que es trenqui les cames o algun dany similar pels grans salts (encara que el veritable propòsit d'aquests xanques és protegir el dispositiu de portals que utilitza i que no es trenqui amb una caiguda del subjecte de proves). La història de Chell és desconeguda.

GLaDOS (Genetic Lifeform and Disk Operating System o «forma de vida genètica i sistema operatiu de disc»): és la principal intel·ligència artificial d'Aperture Science, a càrrec d'observar totes les proves i experiments realitzats en el Centre de Desenvolupament d'Aperture Science. A més de ser la supercomputadora que sembla ser, és un conjunt de nuclis d'intel·ligència artificial, tots instal·lats per fer a GLaDOS més "humana", encara que alguns van ser instal·lats per assegurar la vida dels científics que treballen en Aperture Science. Els nuclis fins ara identificats:
Moralitat: instal·lat en un període en què GLaDOS provar tenir una intel·ligència artificial inestable i va començar a inundar el Centre de Desenvolupament amb neurotoxines per aturar-la. És el primer nucli incinerat (de color morat).
Curiositat: dissenyat per a assegurar-se que GLaDOS tingués una sana curiositat i continués experimentant. És el segon nucli incinerat (de color taronja).
Memòria: essencialment, una unitat d'emmagatzematge esfèrica, proporcionant espai extra i, en aquest cas, arxivant receptes per pastís. És el tercer nucli en ser incinerat (de color blau).
Ira: creat probablement per assegurar que ella mantindria la seguretat del Centre de Desenvolupament. És l'últim nucli incinerat (de color vermell).

Opinio Personal: He jugat a aquest joc, tant la història com la jugabilitat són molt bones, el recomano per als que els agradin els puzles,


Adrian Valero.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada