NATI CASTILLO, PROFESSORA D’ANGLÈS A L’INS MARINA
“Quan era jove, vaig fer un intercanvi, i com que em va agradar molt, vaig pensar que els meus alumnes haurien de viure també aquesta experiència.”
Nati Castillo, professora d’anglès d’ESO i batxillerat a l’institut Ins Marina, prepara un projecte d’Erasmus+ per als seus alumnes de 4t d’ESO i batxillerat. Aquí tenim un petit resum de com serà aquest viatge.
Emma Carmona, Andrea Hermosilla i Manel Maspoch
-Quins creus que són els avantatges per als alumnes per participar en un Erasmus+?
“Els estudiants fan servir l´anglès en una situació real per comunicar-se. Tots som de països diferents i no parlem en castellà. A més aprenen cultura i a treballar en un projecte de recerca. Nosaltres, en aquest projecte, treballarem els motius de l’ansietat i la motivació dels alumnes en les classes de ciències i d’anglès.”
-Hi ha més oportunitats de treball per als joves si han fet un Erasmus+?
“Evidentment pel fet de participar en un Erasmus+, les empreses ho tindran en compte. En aquest sentit, els joves tindran més oportunitats en el món laboral.”
-Recomanes a tots els alumnes que tinguin l’oportunitat de fer un Erasmus+, que en facin un?
“Evidentment. Tanmateix, no tot el món pot anar-hi alhora. Per exemple, al proper Erasmus, que farem a Lituània, només poden anar-hi tres alumnes. Tres alumnes aquest any, l’any que ve tres alumnes més, i així successivament. En total hi aniran dotze o tretze. No obstant això, quan anem al febrer a Lituània, ens juntarem amb els alumnes d’altres països: hi participaran dotze nens de nacionalitats diferents.”
-Hi ha alguna cosa per la qual els pares dels alumnes s’hagin de preocupar a l’hora de fer l’Eramus+? És tot segur?
“Potser el nen o nena no s’avingui amb la família d’intercanvi. En aquest cas l’alumne ho hauria de comunicar i els professors hi buscaríem una alternativa. Però normalment no hi ha cap problema.”
-Quants projectes d’Erasmus hi ha?
“Actualment hi ha dos projectes: un el porto jo, i l’altre el porten la Marta Vellisca i la Raquel Abad.”
-En total quants viatges fareu?
“Com acabo de dir, hi ha dos projectes Erasmus+, els quals són diferents. En el meu projecte Erasmus+ es visita cada país. D’una banda, aquest any, al febrer, anirem a Lituània, i la primera setmana de maig vindran aquí. D’altra banda, el curs vinent, anirem a l’octubre a Sicília, al febrer a Finlàndia i al juny, quan acabi la selectivitat, anirem amb els de segon de batxillerat a Xipre.”
-D’on va sorgir aquesta idea de participar en Erasmus +?
“Quan era jove i era estudiant de batxillerat, vaig fer un intercanvi amb Anglaterra i em va agradar molt, de manera que vaig pensar que als alumnes també els agradaria. En aquest sentit, la direcció del centre s’hi ha implicat molt.”
-Qui proporciona els bitllets?
“Europa subvenciona aquests projectes, per la qual cosa no cal pagar res, excepte si els alumnes volen fer alguna activitat extra pel seu compte.”
-És difícil comunicar-se amb una persona d’un altre país?
“No. De fet, ja escollim alumnes que es puguin comunicar, que tinguin un bon nivell d’anglès; no fa falta un excel·lent, simplement que tinguis un cinc. L’important és que l’alumne tingui la ment oberta, que no li importi el país on va, que tingui ganes, que sigui extrovertit…”
-Qui decideix quins alumnes hi participen?
“Això depèn del que es demani. Evidentment s’ha de tenir un nivell bàsic d’anglès; això és un requisit. Així mateix, si l’erasmus és de ciències, matemàtiques -com els que tenim aquest any, si es situen en un àmbit de recerca, no és tan important la nota en aquestes assignatures. Però si hi haguessin molts alumnes que volguessin anar, es tindria en compte que la nota fos alta en aquestes assignatures (les de ciències).”
-Quin ha sigut el motiu del viatge a Xipre?
“Hi ha una pàgina web on hi ha un fòrum on, si als missatges que posem hi ha persones que ens contesten per estar interessades a treballar amb nosaltres el projecte, ens mantenim en contacte amb elles. Jo intento buscar cada any projectes de diferents assignatures: fins ara hem treballat l’esport, i aquest any els toca a les ciències.”
-Com van els preparatius?
“Els professors ja hem anat a Xipre per tenir una reunió sobre com ens organitzarem, i l’any vinent ja anirem tots amb els alumnes.”
-A quins acords heu arribat amb els altres professors?
“Hem parlat de l’organització, de com ens repartirem les feines i d'altres assumptes.”
-Creus que suposarà una gran despesa econòmica fer l’Erasmus+?
“Les famílies no han de pagar res. El projecte el subvenciona la Unió Europea.”
-Esteu nerviosos per aquesta nova experiència?
“En el cas dels alumnes, estan il·lusionats, perquè és maco. Tenen inquietuds com veure que trobaran allà, en quina casa els tocarà, com serà el clima... Sí, és bonic.”
-Vos imagineu què trobareu quan arribeu al vostre destí?
“Els nostres companys de projecte són amables. A Xipre, quan vam estar en contacte, va anar-hi tot bé. Volem que hi hagi un bon ambient. Si hi ha problemes, llavors s’ha de parlar i veure com ho solucionem.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada