dimecres, 16 de novembre del 2011

“La confiança que tens amb el teu equip no la tens amb un grup d’amics de l’escola’’



Els germans Luna i Bernat Sierra són estudiants de l’Institut Marina de la Llagosta, però també són esportistes d’elit practicants de taekwondo. La Luna, que fa 2n de Batxillerat, va arribar a ser quarta al campionat d’Espanya del 2008; i el Bernat, estudiant de 1r de Batxillerat, va ser campió de Catalunya el 2009. I continuen: el juliol passat van aconseguir la medalla de bronze en el campionat de Catalunya sub-21.


En què consisteix específicament el taekwondo?
Bernat: És un esport que consisteix en donar-te un camí. Té dos camins, la tècnica i el combat. Si agafes la tècnica el seu propòsit es ensenyar-te el taekwondo però  tècnicament. No és un combat de carrer, és com un combat imaginari. El combat t’ensenya a combatre amb altre gent.

Luna: El taekwondo és un esport de defensa personal, aquest és l’objectiu principal. Nosaltres en sabem més del combat que de la tècnica perquè ens hem dedicat des de sempre al combat.

Per què vau decidir  fer aquest esport?
Bernat: Quan jo tenia 4 anys era hiperactiu i la meva mare volia un esport i em va apuntar a taekwondo, ja fa quasi 12 anys.
Luna: Jo anava a veure al meu germà que feia taekwondo i hem va acabar agradant, i l’any després em vaig apuntar.

Quina va ser la primera escola on el vau practicar?
Luna i Bernat: Al gimnàs Quima de Santa Perpètua

Des de quan el practiqueu?
Bernat: Jo, com he dit abans, el practico des dels 4 anys
Luna: Jo el practico des dels 7 anys.
     
Us heu lesionat alguna vegada fent taekwondo?
Luna i Bernat: Sí, moltes vegades, és un esport de molt risc en aquest aspecte i és molt freqüent que ens fem o bé lesions, o moratons,(blaus). [Rialles]

Quant temps hi dediqueu?
Luna i Bernat: Ara mateix 6 dies a la setmana. Fem quasi 7 hores a la setmana més  els campionats.

On el practiqueu?
Luna i Bernat: Al gimnàs Seül a Polinyà, a Rubí i a  Sant Cugat. El nostre gimnàs esta dividit en 2 llocs. Un a Rubí i l’altre a Polinyà. Nosaltres anem 3 dies a Polinyà i 2 dies a Rubí i els dissabtes anem a la SELECCIÓ CATALANA a Sant Cugat .

Com compagineu els estudis amb l’esport? 
Luna i Bernat: Com ara a batxillerat pleguem al migdia i a les 20:00 és l’entrenament, és bastant fàcil fer els deures i estudiar.

En Bernat, durant un combat.
Ho feu per oci o perquè us hi voleu dedicar professionalment?
Bernat: Jo ho veig com  professionalment.
Luna:  Ara mateix és més un hobby, però jo crec que d’aquí a un futur a part de la carrera també em dedicaré al t.aekwondo.

Recomanaríeu aquest esport? Per què?
Luna: Sí, és un esport de contacte i de respecte davant de qualsevol persona. És un esport de molta disciplina i crec que és un esport millor que el judo o qualsevol altre esport.   
Bernat: Sí, perquè hi ha molt de respecte i t’ensenya a saber perdre i a respectar l’altra gent. I no perquè no és un contacte molt sa, perquè com que és de contacte normalment sempre et fas lesions.

Què pensa la família sobre tenir dos esportistes d’elit a casa?
Luna: Estan  molt orgullosos, només fan que promocionar-nos allà on poden.

El fet que practiqueu el mateix esport i passeu molt temps junts com afecta la vostra relació?
Luna: El meu germà i jo més que germans som amics i el passar tan temps junts...Tenim les nostres baralles, com tots el germans, però ens portem massa bé, jo crec.

La Luna , a la dreta, en acció.
Ens podeu explicar algun fet graciós que hagués passat en aquests anys d’entrenament, competicions...?
Luna: Els campionat d’Espanya ...quan viatgem així amb la selecció catalana o bé amb el gimnàs sempre rius. La confiança que tens amb el teu equip no la tens amb un grup d’amics de l’escola. és molt diferent l’ambient. Jo crec que d’aquí endavant, sí, puc tenir amigues, però jo personalment estaré més amb el meu equip que no amb les amigues de l’institut. Quan sortim ens ho passem molt bé i ens passen massa coses per explicar-les.

Conversar amb la Luna i el Bernat i fer-los unes preguntes sobre com compaginen la seva vida d’estudiant amb el seu esport, el taekwondo, ha estat un plaer.




Aida, Alina i Míriam

2 comentaris:

  1. Molt interessant l'entrevista. Jo feia judo però ho vaig deixar

    ResponElimina
  2. Personalment, aquesta entrevista ha surtit millor del que jo m'esperaba, desde fora es veu que els alumnes que l'han fet han posat molt interes en fer-la i tot això, per cert soc l'Ana Abarca de 2nb del INS MARINA

    ResponElimina