dimarts, 28 de gener del 2020

No pots morir sense haver vist...

LES MILLORS PEL·LÍCULES DEL MÓN

Us presento un rànquing de les que s'han considerat les millors pel·lícules del món!  I per tant, no et pots morir sense haver vist... (tot i que algunes a mi no m'agraden).



5.En busca de la felicidad
The Pursuit of Happyness ("En busca de la felicitat" en català) és una pel·lícula nord americana dirigida per Gabriele Muccino, la primera protagonitzada per Will Smith i el seu fill Jaden Smith. Es va estrenar en el 2006 i està basada en la història real de Chris Gardner.







4.Avatar

Avatar és una pel·lícula de ciència-ficció nord americana filmada, dirigida i produïda per James Cameron, i protagonitzada per Sam Worthington, Zoë Saldaña, Sigourney Weaver, Michelle Rodriguez i Stephen Lang.
Aquesta pel·lícula és boníssima! Tracta sobre un noi que no té cames i transporten la seva ànima fins a un cos que és com un alien blau. A mi m'ha agradat molt però al final cansa perquè la posaven a totes les cadenes.






3.Piratas del caribe

Pirates del Carib (original: The Spanish Main) és una pel·lícula nord americana dirigida per Frank Borzage, estrenada el 1945.
Aquesta saga de pel·lícules per a mi són les millors del món. Tracta sobre uns pirates que viuen moltes aventures. L'última pel·lícula, des del meu punt de vista, té les millors animacions del món.






2.Harry Potter
Harry Potter és una saga cinematogràfica, distribuïda per Warner Bros de vuit pel·lícules basades en els llibres de la saga literària J. K. Rowling. 
Aquesta saga de pel·lícules també són molt bones, a la gent els agrada un munt. Les pel·lícules tracten sobre uns mags que viuen un munt d’aventures. A mi no m’agrada gaire perquè els mags no m'agraden i se'm fa molt pesada.





1.Titanic
Titanic és una pel·lícula nord americana produïda i dirigida per James Cameron el 1997 sobre l'enfonsament del vaixell RMS Titanic.
Aquesta és la pel·lícula més vista del món. És molt bona! És una comèdia romàntica basada en fets reals.
A mi al principi se'm va fer una mica pesada però quan el vaixell  comença a enfonsar-se comença la part bona.
Per a mi podrien haver retallat un bon tros de pel·lícula perquè el principi se'm va fer una mica pesat. 





Escrit per: Gerard Cervera



El Blue Day

BLUE DAY!


El Blue Day fa referència a un "Dilluns trist", un terme donat generalment al tercer dilluns de gener
conegut com el dia més trist de l'any. El dia va ser publicat per primera vegada el 2005 com a part d'una campanya publicitària de Sky Travel, que llavors afirmava haver quantificat aquesta data a través d'una equació.





El 2014 el terme Blue Monday va ser assumit per firmes legals i minoristes d'aigua embotellada i begudes alcohòliques.

Jo crec que el Blue day és un dia normal i corrent a la resta de dies.Per mi és una mentida que sigui el dia més trist de l'any perquè nosaltres hem viscut el dia amb tota normalitat i no ens ha passat res estrany o nou. Darrere de tot això segur que s'hi mouen interessos econòmics... com tot.


QUAN VA COMENÇAR EL BLUE DAY?


Tot i que es va publicar el 2005, el Blue Day va començar l’any 1992.


VÍDEO D'EXPLICACIÓ del BLUE DAY:

                       Dani Castanera, 3r ESO

#invatió. La invasió de tions!

#INVATIÓ
Tions amb taps de suro


Pocs dies abans de començar les festes de Nadal, des del Departament de Llengua Catalana i Literatura, els diferents professors i professores van proposar a tots els grups de l'institut, fer una activitat una mica diferent respecte els altres dies convencionals: Fer un tió de Nadal amb taps de suro i amb els següents materials.


 -Tap de suro (sense utilitzar). 
 - Escuradents(1).
 - Tela de quadres.
 - Silicona Calenta.
 - Rotuladors vermells,verds i negre.
 - Barret de Paper (Vermell)

Passos:
Primer agafem un escuradents i el tallem amb molta cura per la meitat; ja tallat clavem la punta de les dues parts al tap de suro, aconseguint així els peus del Tió.
Ja fet aquest pas, agafem la silicona calenta i enganxem el retall de tela i al capdamunt del tap, enganxem el barret i a la part llisa del tap hi dibuixarem la cara del tió al nostre gust i per finalitzar l’activitat ho personalitzem d’una manera ben original i personal.

Amb els tions ja fets, i a través d'un vídeo elaborat per professorat del centre, vam poder conèixer i recordar quina és la història i origen del tió!





Pau Molina Ayllón.


dimarts, 21 de gener del 2020

Especial AMOR!

L’AMOR


COM SABER SI ESTEU ENAMORATS/ENAMORADES...

Quan estàs enamorat, penses molt en la persona que estimes, penses en coses per fer amb ell o
ella, et poses nerviós/a quan estàs a prop d’ell, estàs interessat/ada en els seus gustos, sempre vols
parlar i estar amb ell/a.


COM SABER SI LI AGRADES A ALGÚ...

Normalment quan li agrades a algú t’escriu molt i està molt interessat en les coses que t’agraden fer,
i li agrada molt estar al teu costat. Si estàs trist o trista, es preocupa per tu; si estàs trist/a, intenta
fer-te riure, si t’acostes es posa nerviós o nerviosa, es preocupa per les teves ambicions, busca
excuses per parlar-te o abraçar-te o quan esteu a soles, hi ha alguna tensió entre vosaltres.
Si vius algun d'aquestes situacions és gairebé possible que li agradis o com a mínim
li interessi el teu crush!


COM EXPRESSAR-LI A LA PERSONA QUE T’AGRADA ELS TEUS SENTIMENTS...

- Utilitza la posició corporal: quan estiguis parlant amb la persona que t’agrada, intenta acostar-te a
ell/ella i manté una posició relaxada.
- Aguanta la mirada: un gest val més que mil paraules i la mirada pot arribar a expressar tot el que
sents.
- Fes-li petits detalls, ja sigui recordar un esdeveniment seu important, portar-li l'esmorzar o un cafè si
heu quedat.
- Coquetejar amb aquella persona, prova a fer algunes bromes sobre vosaltres dos o intenta parlar
sobre la teva atracció cap a ell/ella en broma. 
- Utilitzar l’humor per expressar entre línies el que sents.
- Escriu-li una nota Ja sigui anònima o no. Així podràs prendre el teu temps per ordenar els
pensaments i declarar-te de forma sincera i sense nervis.
- El poder dels articles! Envia-li articles (com aquest mateix), fotografies amb un text graciós i romàntic
i tot tipus d'indirectes amb un missatge molt clar "m'agrades"!
- Envia-li una cançó amb un títol que insinuï els teus sentiments, la teva atracció i desig cap a aquesta
persona, així potser capta la indirecta i descobreix el que sents.
- Sorprèn!
Prova a fer-li un detall lleugerament romàntic, però ambigu. Per exemple, si heu quedat per prendre
unes copes, prova d'anar a un lloc diferent, amb un ambient diferent, fes-li un regal per Sant Jordi,
pel seu aniversari ...

ÉS RECOMANABLE DIR A ALGÚ QUE LI AGRADES A PER WHATSAPP?
Sabem que és més senzill expressar els nostres sentiments quan no tenim a aquesta persona davant,
però sentim dir-te que NO. No és bo dir-li a algú que li agrades per WhatsApp. De fet, són moltes les
discussions de parella que s'inicien a WhatsApp, així que és preferible declarar-te a algú directament,
sense utilitzar estratègies subtils. No obstant això, si decideixes comunicar-li la notícia mitjançant
missatges, intenta quedar amb ell o ella aquest mateix dia per aclarir la situació.


COM PORTAR UNA RELACIÓ.
-Confia en ell/a. La confiança és el que més uneix a les parelles, si no hi ha confiança, la relació
comença a ser tòxica.
-Tingueu intimitat. Per tenir un major vincle amb la teva parella, és necessari passar temps junts a
soles, compartir vivències personals…
-Respecte. Els desitjos i sentiments de la teva parella tenen valor. Fes-li saber que estàs fent un
esforç per tenir en compte les seves idees. El respecte mutu és essencial per mantenir relacions
-Cedeix. Els desacords són una part natural de les relacions, però és important que trobeu una
manera de cedir si esteu en desacord. Intenteu resoldre els conflictes d’una manera justa i racional.
-Recolzeu-vos. Ofereix consol i dona-li ànims. Fes-li saber que quan necessiti ajuda o tingui qualsevol
problema, pot comptar amb tu.


COM IDENTIFICAR UNA RELACIÓ TÒXICA...
Les relacions tòxiques afecten a la salut i a l'autoestima dels membres de la relació; provoquen
infelicitat i insatisfacció. Tot i que es pateix molt, és molt difícil sortir d’elles.
Diem que hi ha relacions sanes (guanyar-guanyar) i relacions tòxiques (perdre-perdre). Normalment,
es confonen les relacions de perdre amb la idea que perdent es guanya. i per això es difícil sortir de
les relacions tòxiques. També hi ha certs punts pels quals és difícil sortir-ne: el bé que et fa sentir,
és confós perquè penses que et fan molt bé però, en realitat,et causen molt dolor.


Una relació tòxica té diferents punts:
- No pots ser tu mateix/a, no t’estima veritablement.
- S’estanquen, les relacions sanes sempre es donen suport, a les relacions tòxiques no donen suport.
- El control, per exemple contrasenyes de les xarxes socials o gmail, control del mòbil i sobretot del
whatsapp.
- Falta de respecte.
- Critica els teus amics i intenta que passis menys temps amb ells.
- La gelosia, que és bona fins a un punt, fins a un punt obsessiu, quan ja és passar-se.
- Discussions diàries, discussions que poden acabar amb empentes.


COM SORTIR D’UNA RELACIÓ TÒXICA...
El primer pas és admetre que és una relació tòxica, perquè molta gent no ho admet. Ara és el moment
de dir prou. Aquesta relació ja no aporta res bo. Has de valorar-te més, i allunyar-te de la teva
parella. Possiblement no vulguis, perquè ha sigut un amor molt bonic, però has d'assumir que ja
s'ha acabat, que ja no s'hi pot fer res i que has de seguir endavant amb la teva vida. Seria bo que
parlessis d’aquest tema amb un amic o amiga perquè t’ajudi a veure-ho amb claredat.


COM SUPERAR UNA SEPARACIÓ.
-No deixis que la tristesa ocupi massa en la teva vida.
-Surt amb els teus amics, ves-te'n a sopar i de festa.
-No facis d'ell un ídol, és com si fos un amic més.
-No l’odiïs
-Pensa en tu, ves-te'n a un spa a relaxar-te i fer coses per a tu.
-Acceptar que alguns amistats que tenies de part de la teva parella les has perdut.
-Oblida't uns dies de les xarxes socials.  


COM PORTAR UNA RELACIÓ A DISTÀNCIA.
-Troba el millor moment per comunicar-te (freqüentment).
-Troba el millor mitjà per mantenir la relació a distància.
-Utilitza la teva creativitat com per exemple, ves de sorpresa a visitar-lo o coses així.
-No evitis les discussions.
-Parla les coses
-Veure el got mig ple.

Enamoreu-vos i gaudiu!! Ara ja sabeu com començar... i com acabar si és tòxica!


Ainhoa Herrero, Itziar Zalacain i Paula Miranda.

Benvingut 2020!

Molt bon any 2020 a tots i totes lectores de la revista Aniram!

Avui comencem les classes d'aquest any 2020 que iniciem amb molta energia i molta il·lusió! I com no podia ser d'una altra manera, els/les alumnes que formen la redacció de la revista comencen amb molt propòsits a complir durant aquest any! Aquí els tenim!


                                                               Propòsits 2020


dimecres, 18 de desembre del 2019

Què demanen els/les alumnes del Marina als Reis Mags?

NADAL

Avui des de l’optativa de revista hem obert un "especial NADAL".

Com bé sabeu, en aquestes festes es menja torró, neules, carbó, polvorons, etc. El dia 24 de desembre es fa el Tió i el 6 de gener arriben el Reis Mags, i tots el nens i nenes li lliuren cartes per demanar els regals que volen. Aquest dies són per estar amb la família i passar una bona estona amb els teus familiars.

Per això, hem preguntat als alumnes de 2n què demanaran per Nadal o als Reis Mags.


Georgina Maestra Rojas-2nE
Què vols per Nadal?
M'agradarien unes bambes.



Jan Garcia Fabregat-2nE
Què vols per Nadal?
M'agradaria tot això: Nike Air,Vapormax,Flyknit 3 colors, diners, Airpods i Roba.


Unai Mira San José-2nE
Què vols per Nadal?
50€





Walid Boulahrouz-2nE
Què vols per Nadal?
M'agradaria el Fifa 20, 50€, Mòbil

Naim Mokrani Villa-2nA
Què vols per Nadal?
M'agradaria el Fifa 20, Samarretes de futbol



Natalia Zafra Dominguez-2nA
Què vols per Nadal?
M'agradaria tot això: Diners, Roba nike, Bambes nike, Altaveu, Iphone 11



Aynara Medina López-2nA
Què vols per Nadal?
Doncs això: Diners, roba, bambes Nike, Altaveu


    



Arturo Shapiro Escalante-2nA
Què vols per Nadal?
Un Gos

 


Dani Castanera, Zakariae i Ainhoa

QUÈ CELEBREN ELS/LES ALUMNES DE L'INSTITUT?



QUÈ CELEBREN ELS/LES ALUMNES DE L'INSTITUT?  
ENTREVISTES NADAL
Resultado de imagen de reis

REIS MAGS: És la tradició cristiana denominada “mags” , aquest nom
rebien els Sacerdots erudits a l'antic Orient que després del naixement
de Jesús de Natzaret van acudir per retre-li homenatge i entregar-li regals
de gran riquesa simbòlica. Eren tres reis: Melcior, Gaspar i Baltasar.

PARE NOEL: El Pare Noel o Sant Nicolau (en català) és un personatge
mitològic present a una gran part del món que porta regals de Nadal, viu al
Pol Nord i la nit del 24 porta regals a totes les persones que li hagin escrit
una carta.

TIÓ/CAGA-TIÓ: És un element mitològic català i una tradició nadalenca
especialment al territori català. Consisteix en agafar uns pals i donar-li al tronc
perquè cagui els regals, normalment es fa abans del dia 25.

Què celebrem els/les alumnes de l'institut Marina a les festes nadalenques?

Dulce Sánchez:
- Jo celebro el Pare Noel, El tió i els Reis Mags.

Yael Durán:
- Jo també ho celebro tot, des del Tió fins al Reis Mags.

Isma Balhamri:
- Jo no celebro cap festa de Nadal.

Alison Sheila:
- Jo ho celebro tot menys el Tió.

Irene Pons:
- Jo ho celebro tot.

Brayan Lozano:
- Jo ho celebro tot menys el Pare Noel.

Sergi Bellot:
- Jo ho celebro tot. 

Carmen Piriz:
- Jo ho celebro tot, menys quan estic a Almería que faig el Tió.

Lucia Díaz i Pau Molina.


dimarts, 17 de desembre del 2019

LLEGENDA URBANA



Alumnes de 1r d'ESO ens han fet arribar unes llegendes urbanes escrites per ells i elles. Moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres!
LLEGENDA URBANA

Sandra acababa de llegar al pueblo de la Llagosta,
se había mudado con su padre hacía unas semanas y necesitaba dinero para sus cosas.
Quería ahorrar para comprarse un coche.
Decidió buscar trabajo y se acercó al supermercado para preguntar si tenían un puesto para ella,
no necesitaban gente pero vio un anuncio en el tablero que decía que se buscaba niñera para cuidar a tres niños,
había un número de teléfono.
Llamó, le contestó la señora Cortez y le dijo que se pasase esa misma tarde. Cojió su bicicleta y pedaleó hasta la casa de los Cortez, que estaba  algo aislada.
Era una casa grande y vieja. El cielo estaba despejado y la temperatura era agradable, dejó su bicicleta al lado de un árbol y timbró.
Los dos padres la recibieron en la puerta, eran una pareja joven que esa noche tenían una fiesta.
Uno de los compañeros de la madre se jubilaba y le iban a hacer una gran fiesta de despedida.
El interior estaba decorado con mucho gusto pero se notaba el paso de los años. Las paredes estaban algo descoloridas y los suelos crujían.
Le dejaron los números de emergencia en la nevera y dinero para que pidiera una pizza. Sandra se comió una pizza y vió una película con los niños mientras comían palomitas.
Las criaturas eran unos angelitos, se portaban muy bien y sobre las diez les acostó en su cama sin que rechistaran, les leyó un cuento y encendió el vigilabebes.
Después fue a ver la televisión, quería acabar una série que estaba viendo, solo le quedaban dos capítulos.
Estaba empezando a ponerse cómoda cuando de pronto el teléfono comenzó a sonar. Contestó:
-Hola, ¿Quién es?- preguntó ella.
Lo único que escuchó fue una risa seguida de las siguientes palabras:
-¿Has visto cómo están los niños…?- dicho esto colgó.
Esas palabras retumbaban en su cabeza, fue tanto el miedo que tuvo al escuchar esas palabras que tuvo que mirar al vigilabebes, todo parecía calmado.
Respiró hondo y se intentó tranquilizar diciendose a si misma que debía ser una especie de broma de mal gusto.
Cuarenta minutos después, mientras miraba su su série, el teléfono volvió a sonar; ella pensando que debían ser los padres, decidió contestar, ignorando el terror que había pasado, volvió a contestar:

- Hola - fue lo primero que dijo antes de aterrorizarse por dentro.

En la otra línea se escuchaba una respiración muy profunda y luego la misma voz dijo lo siguiente:

- ¿Por qué no has ido a ver a los niños…? ¡Ve a ver a los niños…!     - volvió a colgar.

Esta vez con terror decidió no mirar y llamar a la policía:
-Hola, policía- dijo ella.
-Diganos señorita- respondieron.
-Un hombre está llamando preguntando por los niños que estoy cuidando…-contó ella.
La policía se quedó callada durante un tiempo, lo que aterrorizó más a Sandra,
todo seguido le dieron las siguientes ordenes:
-Si vuelve a llamar mantenlo hablando para rastrearla señal y así sabremos desde donde llama…-colgaron.
Sandra, aterrorizada, esperando tener el valor para responder si volvía a llamar, se quedó sentada esperando la llamada de aquel hombre.
El teléfono sonó y ella contestó:
-Diga....-fue lo único que pudo decir.
-¿Por qué no fuiste a ver a los niños…? ¿No quieres saber como están los niños…?-empezó a reírse muy fuerte 
Sandra con todo el valor que le quedaba le dijo:
-¡¿Quién és!?
El hombre dejó de reírse para decir lo siguiente:
-¿No vas a ver a los niños…?- colgó.
Rápidamente el teléfono volvió a sonar, ella pensó que debía ser la policía asi que respondió, pero antes de decir nada, el de la otra línea dijo con histéria:
-¡Salga de la casa…!- le gritaron desde la otra línea.
-¡El que hace la llamada está dentro de la casa! ¡Salga de la casa rápido!
Sandra sintió unos ojos mirándola fijamente desde las escaleras
y sin pensar en los niños, salió de la casa.
Después entró la policía y subió a la habitación de los niños, estaba vacía.
Los niños estaban en el armario. Los cuatro se quedaron abrazados
en el salón asustados por la noche que habían pasado.
En ese momento volvió a sonar el teléfono.