dimecres, 18 de desembre del 2019

QUÈ CELEBREN ELS/LES ALUMNES DE L'INSTITUT?



QUÈ CELEBREN ELS/LES ALUMNES DE L'INSTITUT?  
ENTREVISTES NADAL
Resultado de imagen de reis

REIS MAGS: És la tradició cristiana denominada “mags” , aquest nom
rebien els Sacerdots erudits a l'antic Orient que després del naixement
de Jesús de Natzaret van acudir per retre-li homenatge i entregar-li regals
de gran riquesa simbòlica. Eren tres reis: Melcior, Gaspar i Baltasar.

PARE NOEL: El Pare Noel o Sant Nicolau (en català) és un personatge
mitològic present a una gran part del món que porta regals de Nadal, viu al
Pol Nord i la nit del 24 porta regals a totes les persones que li hagin escrit
una carta.

TIÓ/CAGA-TIÓ: És un element mitològic català i una tradició nadalenca
especialment al territori català. Consisteix en agafar uns pals i donar-li al tronc
perquè cagui els regals, normalment es fa abans del dia 25.

Què celebrem els/les alumnes de l'institut Marina a les festes nadalenques?

Dulce Sánchez:
- Jo celebro el Pare Noel, El tió i els Reis Mags.

Yael Durán:
- Jo també ho celebro tot, des del Tió fins al Reis Mags.

Isma Balhamri:
- Jo no celebro cap festa de Nadal.

Alison Sheila:
- Jo ho celebro tot menys el Tió.

Irene Pons:
- Jo ho celebro tot.

Brayan Lozano:
- Jo ho celebro tot menys el Pare Noel.

Sergi Bellot:
- Jo ho celebro tot. 

Carmen Piriz:
- Jo ho celebro tot, menys quan estic a Almería que faig el Tió.

Lucia Díaz i Pau Molina.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada