dimecres, 30 de novembre del 2016

ENTREVISTA SOBRE L’ERASMUS+

“Aquí està l’entrevista a Raquel Abad i Marta Vellisca sobre la participació d’alumnes i professors de l’institut en una nova edició de l’Erasmus+”


Quins són els objectius que s’esperen complir amb l’Erasmus+?
Amb aquest Erasmus+ els objectius que tenim principalment són augmentar el nivell d’interès en les matèries de ciències, augmentar el coneixement d’alumnes, professors i pares en l’educació científica i el “Learning by Doing”, que és el mètode d’aprenentatge centrat en l’estudiant. Per últim, incrementar l’ús de les classes de ciències.

Quina diferència hi ha entre aquest Erasmus+ i el que realitza la Nati Castillo?
Els dos projectes són Erasmus+, és el mateix tipus de projecte. El que difereix és la temàtica. El nostre està més relacionat amb matèries científiques i amb la tecnologia, mentre que el de la Nati està relacionat amb altres matèries i treballa aspectes relacionats amb l’estrès. Però si fa no fa el sistema de treball és similar.

Quants països participen en el vostre Erasmus+? Quins són?
En l’Erasmus+ d’aquest any participen 4 països, que són Turquia, Itàlia, República Txeca i Hongria.

Quins són els requisits per anar-hi?
Jo crec que el requisit principal és tenir ganes, perquè és un projecte que no només fan els professors, sinó que l’alumnat també hi està implicat, en aquest cas 4t d’ESO. Evidentment hem de fer una selecció perquè només poden anar 6 alumnes, que seran els que tinguin millors notes en ciències i anglès.

Fareu més d’un viatge? On?
Primer vindran els partners, els altres països, aquí, a La Llagosta, i després, per aquest any tenim pensat dos trobades més. La primera serà al març, a Itàlia, on trobarem a altres professors, i la segona al 2017, a Hongria.

Quins resultats creieu que obtindreu a l’anar-hi?
Jo crec que són projectes on els alumnes poden conèixer altres cultures, però a banda d’això, el que volem és millorar els seus resultats relacionats amb matèries científiques; sobretot potenciar les noves tecnologies a classe; que els alumnes utilitzen tabletes i mòbils d’una manera conscient; augmentar també el treball cooperatiu; que siguin conscients de les seves habilitats… Els alumnes han de tenir l’oportunitat de sortir fora, de conéixer altres alumnes i altres sistemes educatius, en aquest cas, europeus.


Marina Rubert i Carla Rueda

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada