dilluns, 17 de desembre del 2012

"M'AGRADA ESTAR EN CONTACTE AMB LA GENT"


Fèlix Marco és un professor que imparteix literatura castellana. Nosaltres el vam conèixer en una optativa que ens va fer a 1r d’ESO. Tot i que és el coordinador d’ESO, no li agrada massa el tema de la paperassa, sinó que prefereix fer classes.

1-Quant temps portes treballant en aquest institut? En aquest institut... aquest és el quart any que treballo aquí.
2-T’hauria agradat treballar d’una altra cosa que no sigui de professor? Sí, és clar, m’hauria agradat dedicar-me a la ràdio, també a la sanitat: infermer, metge...
3-Has tingut un treball que t’agradés abans d’aquesta carrera com a professor? No, ajudava a casa als meus pares abans de treballar, professionalment és l’únic treball que he fet.
4-A quina edat vas començar a treballar en aquesta feina? Molt jove, amb 23 anys.
5-Per què vas escollir ser professor de l’INS Marina? Quan jo feia batxillerat el meu professor a COU, abans d’anar a la universitat, hi havia una assignatura que m’agradava, la literatura castellana, que es deia llengua espanyola, en aquell moment, i el professor que jo vaig tenir a COU m’agradava i vaig pensar: “ I si em dedico a explicar llibres?”
 6-Et sents a gust amb el teu treball? Sí, em sento molt a gust.
7-Què és el que més t’agrada com a professor? I el que menys? Sempre el que més m’agrada com a professor és estar en contacte amb la gent. Poder a vegades que costa una mica posar ordre  a la classe... I el tema de la paperassa, a mi m’agrada fer classe, però això del tema de fer i escriure papers m’agrada menys.
8-Quina altra assignatura t’agradaria ensenyar si no ensenyessis llengua? Per què? M’hauria agradat donar història de l’art, jo no he estudiat mai història de l’art però m’agrada molt l’art, però em sento una mica ignorant quan vaig a museus o veig quadres.              
9- Què t’agrada fer en el teu temps lliure? M’agrada fer esport, anar al cinema, escoltar música, llegir, passejar, viatjar. El problema és que el temps lliure és molt curt i intento fer el que puc.
10- Hi ha alguna assignatura que t’agrades més que una altra? Jo faig llengua castellana i literatura i l’assignatura que més m’agrada donar és la literatura de batxillerat, és una optativa que són sis lectures durant tot l’any, no l’estic donant amb vosaltres, no la dono al departament. Estan imposades però com que treballem sis llibres i tenim tot un any per treballar-los, m’agraden als alumnes que els agrada prou aquesta matèria.

El que més ens va cridar l’atenció del Fèlix és que li agrada estar en contacte amb la gent i amb els seus alumnes i altres professors de l’institut. I que li agradés molt l’art, però que se sentís una mica ignorant anant a museus o mirant quadres.

Víctor Clemente i Javier Fernàndez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada