divendres, 16 de març del 2012

"EM VISITEN MÉS NOIES QUE NOIS"

Des de fa algun temps a l’institut hi ha un projecte que s’anomena ‘’Salut i escola’’, que consisteix a ajudar els alumnes que tenen algun dubte sobre salut. La infermera que el porta a terme, la Glòria Huerta, ens ha explicat la seva experiència en aquest centre.

 
Q
Quant temps portes treballant d'infermera?
 Porto 30 anys
És dura la teva professió?
Bé...la meva professió d’infermera... veus moltes coses diferents, des de coses senzilles a coses impactants. Quant al dolor del pacient en accidents, que veus sang, que veus patiments..., en aquest aspecte, sí. I per això t’ha d’agradar la teva professió.
En què consisteix la feina que fas a l’institut?
La feina a l’institut consisteix en poder contestar les preguntes o dubtes que tenen els alumnes o els adolescents sobre temes relacionats amb la salut. Assessorar, principalment assessorar.
I quant de temps portes sent la infermera del nostre institut?
A l’institut vinc ja fa 5 anys, vinc 1 dia a la setmana 1 hora.
Els alumnes aprofiten el fet que hi hagi una infermera en aquest institut?
Sí que ho aprofiten, no en vénen tants com voldria, però hi ha molta gent que, potser ja només pel fet que un tutor o un professor veu alguna coseta o algun problema, l’adreça cap a mi, li diuen “pots anar allà, que t’assessorin..." segons el problema que tingui, doncs acaba venint.
Què et visiten més, nois o noies?
Em visiten més noies que nois, això sí.
Quines menes de preguntes et fan més?
Bé... moltes vegades, a part de tipus de preguntes sobre dieta i problemes d’alimentació, sobretot de sexualitat, em pregunten molts dubtes de sexualitat, inicis de la sexualitat, inicis d’acció de l’activitat de risc..., són les coses que més pregunten, del que tenen més dubtes.
T’ha passat alguna vegada que t’hagin fet una pregunta i tu no has sabut respondre a l’alumne?
Sí que me n’han fet alguna vegada, i el que he fet jo és intentar buscar la resposta, sigui investigant o esbrinant pel meu compte, sigui consultant amb un altre professional. Llavors ho he contestat. Et pot passar, és clar.
T’han preguntat alguna vegada com deixar de fumar?
Bé... més que deixar de fumar, m’han preguntat els problemes del tabac, si enganxa o no enganxa, perquè en aquestes edats normalment porten poc fumant, fumen molt poquet.
I de les relacions sexuals?
Sí, em pregunten molt.
Creus que els pares han de parlar més amb els seus fills sobre el tema de relacions sexuals?
Sí, això és orientatiu, els pares han de estar lliures i a gust amb la pregunta perquè a vegades es queden una mica com dient : ‘’Ostres, ara no sé què contestar’’. Clar que han de parlar, però en el moment idoni. Però sí que és bo.
Creus que la teva professió ajuda en aquest institut?
Jo crec que sí, perquè intento donar solució als dubtes que puguin tenir els alumnes.

Mónica Arce i Cela Novac

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada