dijous, 13 d’octubre del 2016

Aquí tenim la quarta gran entrevista, aquesta vegada de la mà del periodista Felipe Díaz i del director de cinema Pol Canet

POL CANET, FAMÓS DIRECTOR DE CINEMA RECONEGUT PER LES SEVES PEL·LÍCULES DE CIÈNCIA-FICCIÓ

“El començament va ser difícil”

                                              
IMG-20150821-WA0010.jpgFELIPE DÍAZ

“El començament va ser difícil en termes econòmics”, reconeix el famós director Pol Canet. Pol ens explica la seva vida i destaca que el començament va ser molt difícil però que no es va rendir mai. També parla de les seves millors pel·lícules (i de les pitjors).










 - Per què vas elegir la professió de director?
- ”Sincerament era cosa que des de ben petit m’il·lusionava molt. Sempre veia pel·lícules de tot tipus i volia, quan fos gran, poder ser jo qui les dirigís i poder alegrar a milions de persones.”

- Com va ser la teva reacció al veure que vas ser famós del no-res?
- “Em va agradar saber que els meus projectes agradaven a la gent i veure com l’esforç que que hi dediques agrada tant és reconfortant.”

- M’han dit que el teu començament va ser difícil.
-”Això és veritat, sobretot en termes econòmics. No tenia ni per menjar, i els pocs diners de què disposava els utilitzava per fer proves de direcció. Com que era la meva passió li vaig dedicar tant d’esforç que al final ho vaig aconseguir. Per això mai t’has de rendir."

- Algú va confiar en tu en aquests moments difícils?
-”Sí, els meus amics i familiars sempre han estat quan els he necessitat. Els meus pares em van ajudar econòmicament i moralment, sempre em feien pensar en positiu. I els meus amics, sempre que venia enfadat o ho estava passant malament, estaven ahí per fer-me riure i mantenir-me “ferm”."

- Quins projectes tens per aquest any?
-”Encara no puc dir res interessant de la nova producció, ja que està en procés. Només puc dir que serà una comèdia per a majors d’ edat ambientada a l’espai."

- Quin va ser el projecte que més vas disfrutar rodant-lo?
-”Va ser la meva col·laboració amb Marvel Studios anomenada X-men vs. Avengers. La raó és simple: un elenc fantàstic i amable amb equips de producció molt avançats. De veritat una experiència inoblidable."

- I amb la que pitjor ho vas passar?
-”Encara que sempre intento que l’equip de producció (actors, guionistes…) estigui content, recordo que en la pel·lícula Rumbo al centro del mar, l’actor principal va fer passar-ho molt malament a tot l’equip. Ell mai volia fer cas a les instruccions de l’equip de producció i sempre volia canviar el guió de la pel·lícula. En general una experiència gens recomanable."

- Una pregunta que es fa tothom: quant cobra un director del teu caixet?
-Això sempre depén de l’empresa o productora que et contracta."

- Posa una xifra.
-Uns 200.000 euros per pel·lícula aproximadament."

- Quin consell donaries a les futures generacions de directors?
- “Sé que sonarà una mica típic, però el millor consell que puc donar és que segueixin els seus somnis. Jo, com ja he comentat, no vaig tenir un bon començament, però amb esforç i dedicació he aconseguit el meus somnis."

- I per últim, què faràs quan deixis el teu treball?
-La meva intenció és jubilar-me de molt gran, però encara no tinc plans pensats. Segurament m’aniré a una illa molt llunyana a viure la vida."

Com una referència molt curiosa, heu de saber que en Pol en el seu temps lliure, juga en un equip d’handbol com a porter i, a més, li agrada passar temps jugant a les consoles.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada