dimecres, 4 d’abril del 2018

"Aquell premi em va obrir les portes al món literari"






Hem pogut realitzar la entrevista que veurem a continuació. En la seva família hi ha molt talent literari, encara que pel  moment només ell ha pogut fer els seus somnis realitat. El 2006 va guanyar un premi literari d’un concurs que havia creat un autor que valorava molt, Jordi Sierra i Fabra.





Els nens i nenes de segon d’ESO de l’INS Marina durant aquest curs han llegit el llibre Despertant la ira del faraó i van poder tenir l’experiència de poder parlar amb ell i saber una mica més de la seva vida.


L’autor ha creat una web on penja fotos amb les xerrades que fa i comenta com li han semblat
i pots
comentar i ell amb molt de gust contestarà.
(http://arturopadilladejuan.com/es/). En la seva web també trobaràs un apartat d’un concurs molt
interessant que ell mateix ha creat. Consisteix en fer un Book Trailer per promocionar el seu
llibre, i el guanyador obtindrà 300 euros en metàl·lic, però ell mateix confirma que no és una
feina fàcil de realitzar i que s’ha de dedicar molt de temps. En acabar d’explicar això, l’Arturo
va començar a parlar sobre com va començar en el món de l’escriptura.
Amb uns 15 anys, vaig anar a una firma de llibre d’un bon escriptor (Jordi Serra i Fabra). Allà
hi havia
un cartell sobre un concurs literari i em va cridar l’atenció.
Vaig escriure un llibre i en arribar setembre  el vaig presentar. Va passar molt de temps fins
arribar febrer, quan un dia van trucar al telèfon de casa i la meva mare el va agafar, preguntaven per mi i em va passar pel cap que potser seria el concurs literari. Efectivament va ser així. Jordi Serra i Fabra em va enunciar que jo era el guanyador del seu concurs literari. Molt content vaig començar a saltar d’alegria i com jo la meva germana i la meva mare també es van emocionar molt.
Gràcies a aquest premi, se’m va obrir una porta al món de l’escriptura.”


Ell mateix ens explica que si no hagués guanyat aquell concurs no estaria presentant el llibre
als nen i nenes d’aquest institut.

PREGUNTES QUE HAN FET ELS ALUMNES


Miguel: Estàs escrivint un altre llibre?
Arturo: Nomès escric en estiu, perquè també tinc un altre treball.


Elsa: Faràs una segona part?
Arturo: Personalment crec que les segones part no són bones, perquè em fa por que sigui pitjor
o no superi la primera.


Adri: Quin dels teus llibres és el que més t’agrada?
Arturo: No és el que més m’agrada, però és el que m’ha costat més descriure. Fora de guió va
sobre una noia que s’anomena Iraida, una noia que s’acaba de mudar amb els seus pares a una nova
ciutat, comença a treballar en una botiga de roba de luxe. Aviat nota el rebuig i la rivalitat dels seus
companys. Per això, no fa amics, se sent cada vegada més sola i es passa els caps de setmana
tancada a la seva habitació. Un dia topa amb un anunci d’OnlyFriends, un web que ofereix amics a
canvi d’una quota mensual. Després de dubtar-ho molt, decideix inscriure-s’hi. El web promet que una
sèrie de persones aniran apareixent en el seu dia a dia amb la intenció d’entaular amistat amb ella. La
Iraida no ha de fer res més que ser natural i deixar-se endur per les situacions que sorgeixin. L’única
condició és que mai pregunti a les persones que conegui si treballen per a OnlyFriends.


Manu: Et guanyes la vida com escriptor?
Arturo:No ni molt menys, jo per cada llibre que val uns deu euros guanyo uns pocs cèntims.
S`han de tenir molts factor en compte, per exemple s’ha de pagar: la impremta, el paper,
la tinta, el transport, etc. I també una part la guanyen els venedors de la botiga.


Els nostres alumnes al final de la xerrada van tenir l’oportunitat de poder fer-se una fotografia en
grup amb l’Arturo. Aquesta foto será penjada a la pàgina de l’escriptor.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada