dijous, 23 de març del 2017

L' INFLUÈNCIA DE LA MODA EN L'ADOLESCÈNCIA

L'influència de la moda en l'adolescència

L’ Èric Roquet i jo, la Yaiza Rubio, volíem fer una enquesta però no teníem ben bé clar l’assumpte del qual la faríem.
Vam pensar que estaria divertit fer-la sobre la moda, ja que als dos ens agrada bastant. Però per ser la nostra primera enquesta havíem de començar per un número reduït de persones, així que ho vam fer per al grup de matèria optativa de taller de revista, on hi ha 12 persones.

Vam fer 10 preguntes en algunes de  les quals havien d’escriure i en altres només marcar la casella amb què estaven d’acord.

  • La primera pregunta era: ‘Què és per a tu la moda?’. El 20% dels alumnes van respondre que la moda es tractava d’un conjunt de peces de vestir, adorns i complements que es basen segons els gustos de cadascú. L’altre 80% sabien de què es tractava però no en sabien pas que dir res sobre aquest concepte.

  • La segona pregunta deia: ‘En qui et fixes per vestir-te?’. Òbviament, el 100% de la classe va dir que es fixen en les models de les botigues a les quals van a comprar la roba i també es fixen en els influencers de les xarxes socials.

  • La següent pregunta: ‘Si algun famós/a porta una roba et fixes en la marca per anar a aquella botiga?’ Tots van respondre que sí. Realment és com una estratègia de les marques i botigues que busquen a una persona a qui molta gent admira i es converteix en un exemple a seguir.

  • La quarta pregunta: ‘Sols comprar per Internet o a la botiga?’. Amb els avenços tecnològics i amb l’Internet la gent s’ha modernitzat, per tant el 95% compra usualment a Internet, ja que ho demanes sense haver-te de moure i arriba en poc temps.

  • La cinquena pregunta: ‘Compres roba amb freqüència?’. La majoria de la gent ha contestat que compren roba quan és necessari i sobretot als canvis d’estació (estiu, tardor…).

  • La sisena pregunta: ‘T'importa l'opinió de la gent sobre la teva vestimenta?’. El 90% de la classe ha dit que no, ja que són els seus gustos i a ells els hi agrada.

  • La setena pregunta: ‘Trigues molt en escollir la roba que et poses?’. El 50% dels alumnes de la classe han posat que sí i sobretot al matí. Els altres no, agafen el primer que veuen.

  • A continuació, la pregunta deia: ‘T’importa la marca?’ El 40% dels components d’aquesta classe han afirmat que sí que els importa.


  • La novena pregunta: ‘De quina botiga sols comprar la roba?’. Aquí nosaltres vam donar un llistat de botigues i tothom compra usualment o a vegades la roba al bershka o a llocs on no hi ha marca i la roba és més barata. Aquí estem confirmant que hi ha un 60% de la classe que busquen en botigues més comercials la roba.

  • L’última pregunta deia: ‘Sols canviar l’estil?’. Tothom ho va negar, ja que va sempre igual, és a dir, que el seu tipus de roba sempre és similar vagi a la botiga que vagi.

Aquest és el resultat de la nostra primera enquesta.



Yaiza Rubio i Èric Roquet, 3er B.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada