dijous, 26 de gener del 2017

SABER MÉS SOBRE EL TREBALL DE RECERCA

A continuació vos oferim unes entrevistes que hem realitzat a 4 alumnes de 2n de Batxillerat sobre el treball de recerca. Esperem que vos doni una visió més àmplia de l’experiència.

  • Porta molt de temps preparar el treball? Quant exactament?
Laura Jerez: Sí, es tarda bastant temps. Jo vaig trigar 2 setmanes, però en teoria es necessita molt més.
Marta Amat: Sí, penso que és molt necessari perquè n’aprens molt.
Nadia Egea: Sí, si el vols fer bé. Jo porto des de la primavera passada.

  • De quin tema has fet el treball?
Laura Jerez: De robòtica. El professor em va donar un robot, el vaig haver de muntar i després vaig haver d’investigar el seu funcionament.
Marta Amat: Sobre com crear una empresa de publicitat.
Paula Benítez: D’Instagram i els influencers, que és un fenomen que ha sorgit en aquesta època.
Nadia Egea: Del feminisme de les escriptores decimonòniques i de com van defensar els drets igualitaris amb la seva literatura.

  • Penses que ho podries haver fet millor?
Laura Jerez: Sí, amb més temps ho podria haver fet millor.
Marta Amat: Sí, sempre es pot millorar.
Paula Benítez: Jo també crec que sempre es pot fer millor.
Nadia Egea: No, en el termini de temps que ens donen i les condicions que ens posen, no ho crec pas.

  • T’ha agradat el tema que has escollit?
Laura Jerez: Sí, perquè m’agrada molt la tecnologia.
Marta Amat: Sí, perquè el treball que he escollit és del que vull treballar.
Paula Benítez: Sí, perquè vaig escollir un tema que m'interessava molt i no se’m va fer pesat investigar.
Nadia Egea: Sí, m’ha encantat, sobretot perquè penso que amb el meu treball he contribuït a destapar el silenciament de les dones escriptores i de les dones en general.

  • Costa molt fer el treball?
Laura Jerez: No, és senzill, però jo crec que ens haurien de donar més temps.
Marta Amat: Sí, perquè les teves eines per trobar la informació són molt escasses.
Paula Benítez: No és que costi molt, però li has de dedicar molt temps.
Nadia Egea: Sí, exigeix molt sacrifici.

  • Quin tipus d’obstacles se t’han presentat fent el treball?
Laura Jerez: El temps.
Marta Amat: Que les diferents institucions públiques no et donen els papers necessaris per fer el treball.
Paula Benítez: Per exemple, utilitzar el Word, que sembla molt fàcil, resulta complex a l’hora de realitzar algunes coses.
Nadia Egea: Per trobar informació són moltes hores, i en el meu cas concret, per trobar informació sobre una de les escriptores, que era alemanya, vaig haver de demanar ajuda a un amic meu que viu allà i me la va traduir.

  • T’ho has aprés tot de memòria o has improvisat?
Laura Jerez: Els dies anteriors a l’exposició m’ho vaig preparar.
Marta Amat: M’ho sabia tot de memòria perquè és un treball llarg.
Paula Benítez: No ho he aprés tot de memòria perquè la presentació t’ho fa molt més fàcil.
Nadia Egea: Sí, però quan ho has preparat tant de temps, no costa gens fer-ho.


Marc Benítez i Manel Maspoch

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada