dilluns, 7 d’octubre del 2013

Els alumnes i el tabac

A continuació us presentem unes breus entrevistes que hem fet a alguns i algunes alumnes de l’institut, alguns que fumen i d’altres que no fumen. Veureu els diferents pensaments que té sobre el tabac una persona fumadora i una altra que no ho és.
Hem triat aquest tema perquè hem vist que hi ha persones de la nostra edat que fumen, i volíem saber què pensaven fer al futur, si ho volien deixar o no,o quina quantitat fumaven, i també ens semblava interessant saber l'opinió que tenen sobre el tabac els que no fumen.

Entrevista a Anna
-Fumes?
+
-Quant fumes al dia?
+5 cigarrets més o menys.
-Quant fa que fumes?
+Des de primer
-Per què vas començar a fumar?
+Em van obligar (riu), per una amiga.
-Ho penses deixar en un futur?
+Mai, però mai!

Entrevista a Paula
Fumes?
-
Quant fumes al dia?
-15 cigarretes
Quant fa que fumes?
-2 anys
Per què vas començar a fumar?
-Perquè ho vaig provar, i em vaig enganxar
Quan ho penses deixar, si ho deixes?
-Quan em surtin canes (riu)

Entrevista a Mireia
Fumes?
Quant fumes al dia?
15 cigarretes o així
Quant fa que fumes?
Fa 1 any y mig
Per què vas començar a fumar?
Perquè ho vaig provar i em va agradar i vaig començar a fumar ja...
Ho penses deixar?
De moment no...


Entrevista a Patricia
Fumes?
No
Ho has provat? T’agrada?
Sí, ho vaig provar però no em va agradar gens
Què penses de la gent que fuma?
Que es malgasten molts diners
Et molesta el fum del tabac?
No
Et veus en un futur fumant?
Jo crec que no, però mai saps què podra ser en un futur, jo de moment no.

Entrevista a Marta
Fumes?
No
Ho has provat? T’agrada?
Sí, ho vaig provar, però no m’agrada gens.
Què penses de la gent que fuma?
Mmm...Em dóna igual,no penso res dolent, ells sabran el que fan .
Et molesta el fum del tabac?
No
Et veus en un futur fumant?
Qui ho sap això...

Entrevista a Paula
-Fumes?
No
-Ho has provat? T’agrada?
Sí, però no em va agradar
-Que penses de la gent que fuma?
Res, que en realitat gasten molts diners
Et molesta el fum del tabac?
Sí, molt. Perquè sóc asmàtica.
Et veus en un futur fumant?
A veure, jo crec que no, perquè faig moltíssim esport i això  no em vindria gens be, però això no se sap mai


Entrevista a David
-Fumes?
-Quant fumes al dia?
10 o 15 cigarretes.
-Quant fa que fumes?
1 any
-Per què vas començar a fumar?
Per un amic, que em va donar per provar-lo i em va agradar
-Ho penses deixar?
No, perquè em tranquil·litza

Entrevista a Manel
Fumes?
No
Ho has provat? T’agrada?
No, no ho he provat
Et molesta el fum del tabac?
Algunes vegades
Què penses de la gent que fuma?
Doncs res, ells sabran què fan
Et veus fumant en un futur?
No, perquè vaig a futbol

Després d'aquestes entrevistes hem arribat a la conclusió que la gent que fuma no té el pensament de deixar-ho, i que entre la gent que no fuma, la majoria ho han provat i no els ha agradat gens. A més és molt car fumar, i la gent que fuma més del compte es gasta moltíssims diners. A part dels diners també és molt perjudicial per a la salut, tot i que aquesta qüestió de la salut no ens l'han comentada els alumnes.




Ana Villarreal i Laura Bernal


1 comentari: