divendres, 5 d’abril del 2013

Entrevista amb l’administrador dels comptes de l’institut


“LES RETALLADES... ÉS CLAR QUE AFECTEN”

Ramon Benabarre és un professor de cicles formatius de tarda, però també el trobareu als matins, ja que té el càrrec de secretari i porta els comptes de l’institut. D’altra banda, com que ara estem en crisi econòmica, intenta buscar opcions per a poder millorar l’economia de l’institut i poder suportar les retallades del nostre govern.


Has estudiat a alguna universitat? Què has estudiat?
A la Universitat de Barcelona. Econòmiques o Direcció i administració d’empreses, bueno, Administració i Direcció d’Empreses, també dit ADE.

T’hauria agradat treballar en un altre institut? I en un altre treball?
He treballat en altres instituts, he treballat en bastants instituts... a l’Escola del Treball de Barcelona, La Bastida de Santa Coloma, per exemple...
També he treballat en una empresa durant un temps.

Quant de temps portes en aquest institut?
19 anys em sembla, o 17, no ho sé segur (riu)

Sent secretari pots conèixer els alumnes?
Puc conèixer els alumnes? Home, jo dono classes als cicles formatius, ja que estic a la tarda. Ara he vingut al matí perquè... pel tema de secretaria.

Creus que hi ha bona relació entre el professorat?
Com a qualsevol altra organització...com a qualsevol altra.

Què és el que més t’agrada de ser secretari i portar els comptes de l’institut?
És una feina més. Ara ho estic fent com d’aquí a un temps ja no ho estic fent. És una elecció que vaig fer fa uns mesos, ni m’agrada ni em desagrada.

Segur que les retallades estan afectant molt  l’institut.
Afecten. Lo de “molt”... com a qualsevol altre. Però és clar que afecten: en aquests moments s'han perdut certs ingressos addicionals, com podrien ser el que donava el Departament pel fet de comptar amb un Pla Estratègic,  o el de certes partides concretes que arribaven per finançar determinats projectes o aules; mentre que d’altres ingressos s’han reduït, com la dotació del PQPI i els de les despeses per al funcionament de l'institut.

Com va l’economia d’aquest institut? Es pot millorar?
Sempre es pot millorar, tot en la vida es pot millorar. En aquests moments ens trobem en un punt on hem de controlar les despeses i intentar comprometre’ns molt més, tant professorat com alumnat, en la conservació i manteniment del centre, treballant tots plegats per a un nou projecte.

Creus que el nostre panorama econòmic  millorarà?
M’estàs  parlant en general no? No tinc una “bola de cristall”, actualment, no hi ha cap indici que millorarà. Aquesta pregunta és molt complicada de respondre en els moments actuals.

Acabem amb una pregunta més personal: què t’agrada fer en el teu temps lliure?
A casa meva què faig? Doncs, llegir, fer esport... m’encanta conversar, m’encanta, sóc una persona que li encanta conversar.
En Ramon Benabarre és una persona amb una perspectiva molt positiva sobre el futur de l’institut. Ens sembla una persona molt simpàtica que ens ha dedicat una estona del seu treball per fer-li una entrevista.
Ahmad Benhaddi i Cristian Cordero

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada