dimecres, 13 de març del 2013

Víctor Beltran: "NOSALTRES ENSENYEM, NO EDUQUEM"

En Víctor és professor de Música i no fa gaire que va venir a treballar a l’INS  Marina. Nosaltres l’hem volgut entrevistar perquè és el nostre tutor i ens agrada com a professor.

Quan eres petit ja pensaves en ser professor de música?
Quan de petit... Com de petit? Quan tenia 6 anys ja em van apuntar a l’escola de música i des d’allí ja vaig trobar la meva vocació.

Per què vas elegir ser professor de Música i no de... Biologia, per exemple?
Doncs perquè quan vaig acabar l’institut  tenia dos camins: o anar a estudiar Enginyeria o    anar-me’n al conservatori, i com que m’agradava molt la música, vaig anar-me’n al conservatori
Quina ha sigut la teva gran satisfacció en la teva carrera?
Doncs una alumna que vaig tenir a Tortosa de segon de batxillerat, li vaig portar al treball de recerca i va guanyar el premi de la Rovira i Virgili, la universitat de Tarragona.
Canviares alguna cosa del sistema escolar?
(Riu) Unes quantes...
Quina opinió tens dels alumnes d’avui dia?
Doncs que no tenen respecte pels grans, no tenen respecte als professors, ... 

Penses que les generacions passades eres més aplicades que les actuals?
Doncs  sí, sense córrer molt quant jo anava a l’institut els alumnes seien, callaven, escoltaven i si volien fer alguna pregunta... Hi havia més respecte pels professors i  ja no us dic abans de la meva generació, que llavors si et portaves malament et pegaven.

A l’actualitat quina creus que és la millor raó per tenir una carrera universitària?
Doncs per tenir més oportunitats de trobar treball.

Quina importància té un examen a classe?
Comprovar el nivell de conceptes que coneixen els alumnes.

Què és el que més t’agrada dels teus alumnes?
Doncs quan escolten i aprenen alguna cosa d’allò que he explicat.

Alguna vegada t’has vist en la situació d’agredir algun nen/nena?
No, no he pegat mai.

Quants fulls d’incidències has posat en un dia? I en una setmana?
Un en un dia, en una setmana dos o tres.

L’educació familiar influeix en l’educació escolar?
Moltíssim, perquè nosaltres ensenyem, no eduquem.

Tens fills?
Sí, tinc una filla.

Parles tant amb ella com als teus alumnes?
Doncs sí, dedico totes les tardes a ella.

D’on ets?
De les terres l’Ebre.

Per què vas vindre a treballar a la Llagosta?
Doncs perquè la meva dona i jo vam parlar i vam decidir  fer un canvi i viure una temporada a Barcelona.

Firmaries per quedar-te uns quants anys més aquí?
Doncs sí, sí.
El que més ens ha agradat del Víctor ha sigut que és molt amable i sempre està fent bromes, sempre ens motiva per fer classe. A més hem descobert que el Víctor és un home molt familiar que passa totes les tardes amb la seva filla.

                                                                                 David Bernal i Marta Amat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada